Yatırım

Milenyum Neslinin Yatırım Alışkanlıkları Öngörüsü Infografik

InvestAZ
Yazan InvestAZ

Y kuşağının tarihte görülmüş en büyük mirası devralacağı düşünülüyor. Bu en büyük mirasın boyutu gelecek 30 yıl içerisinde 30 trilyon USD olacak.

Ufukta bu kadar büyük bir miras varken şu soruyu soruyoruz: Genç insanlar şu an sahip oldukları parayla ne yapıyorlar?

Bu soruya cevap bulmak için Morning Brew kendi okuyucu kitlesine, geleceğin liderleri olacak Y kuşağının şu andaki finansal davranışlarını görebilmek için bir anket çalışması yaptı.

Araştırma 9800 katılımcı ile ABD, Kanada, Avrupa’da yaşayan 18-35 yaş arası genç insanlar üzerinde yapıldı.

Kim yatırım yapıyor?

Katılımcılar şöyle tanımlanıyor:

%27.6 öğrenci,

%68.1 tam zamanlı çalışan,

%4.2 yarı zamanlı çalışan/diğer

Katılımcıların acil gördükleri finansal hedeflerinden bazıları ise şu şekilde:

%23.8 Üniversite/Yüksek Lisans/Doktora derecelerini bitirmek

%21.5 Araba satın almak

%19.6 Evlenmek

%19.0 Bir ev satın almak

%7.3 İş kurmak

%6.4 Çocuk sahibi olmak

%2.3 Tatil evi satın almak

Katılımcıların %89’u yatırım yaptıklarını belirtiyor.

Yatırım yapan %89’un yaşlara göre dağılımı da şu şekilde:

18-22 yaşları %31.7 (1.001-5000)

23-27 yaşları %36.7 (10.001-50.000)

28-35 yaşları %42 (>50.001)

Peki bu yatırımlar neye yapılıyor?

%49.7 Teknoloji

%12.1 Sağlık hizmetleri

%11.5 Enerji

%9.9 Emlak

%5.6 Finansal Hizmetler

%4.8 Temel tüketim maddeleri

%3.1 Keyfi tüketim maddeleri

%1.6 Kamu hizmetleri

%1.4 Endüstriyel ürünler

%1.2 Telekomünikasyon

%0.6 Malzemeler

Katılımcıların neredeyse yarısı teknolojiyi, favori yatırım sektörü olarak seçti.

Hangi teknoloji devine yatırım yapmak istersiniz diye sorulduğunda ise Amazon birinci sıradaydı.

Yatırımı Nasıl Yapıyorlar

Yatırım hakkında bilgi Y kuşağında da üst düzeyde sayılmaz. Katılımcıların sadece %18’i yatırım konusunda kendilerine güvenecek kadar bilgi sahibi olduklarını belirtmişler.

%37.6 düşük

%44.1 orta

%18.3 yüksek derecede, yatırım hakkında bilgi sahibi

Yatırım aracı olarak hisseleri seçenlerin %83’ü internet üzerinde firmalar hakkında araştırma yapmayı, analizler için temel araç olarak gördüğünü belirtti.

Günümüzde yaygınlaşan yapay zeka destekli yazılımlar ve robot danışmanlara rağmen genç yatırımcılar yatırım danışmanı olarak bir insandan tavsiye almak istiyorlar. (%70.2-insanla konuşmayı tercih ediyor)

Katılımcıların çoğu yatırım tercihlerinin sosyal hayatlarına etkisi konusunda biraz kayıtsızlar.

%34.9 önemli görmüyor

%44.0 bir şekilde önemli olabileceğini düşünüyor

%21.1 çok önemli görüyor

Yatırım hizmeti veren kuruluşlardan hangileri tercih ediliyor

%28.6 Robinhood

%23.0 Fidelity Investments

%17.0 Vanguard

%31.4 Diğer

Bu tercihleri yaparken hangi faktörler katılımcıların kararınızı etkiledi

%42.4 ücretler, maliyetler

%13.1 kolaylık

%11.6 yatırım yelpazesi genişliği

Buradan neye varıyoruz?

Y kuşağını bekleyen büyük miktarda bir miras var. Ve bu kuşak bu parayla yatırım yapabileceğinin bilincinde. Ancak yatırım uzmanlığı hakkında önceki kuşağa göre eksiklik hissediyorlar. Yatırım danışmanları ve uzmanları bu konuda, genç kuşağa finansal geleceğini garanti almaları için ve daha geniş ölçekte de ekonomiye yardımcı olabilir.


Yorum Yap

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.